ING: „Prosty język robi różnicę”

Akcje marketingowe i promocje , CSR,
|ING BANK ŚLĄSKI S.A.

ING Bank Śląski w nowej kampanii internetowej ,,Prosty język robi różnicę” kolejny raz zwraca uwagę na potrzebę upraszczania języka urzędowego i finansowego. Za upraszczanie tekstów bank otrzymał już dwa certyfikaty prostej polszczyzny.

Nasz nowy spot to jubileusz – ponieważ już od 5 lat upraszczamy naszą komunikację. Za naszą pracę otrzymaliśmy dwa certyfikaty, które potwierdzają, że język aplikacji Moje ING i strony ing.pl jest prosty i przyjazny dla naszych klientów. A w spocie pobawiliśmy się formą. Zaprosiliśmy do niego znakomitych aktorów: Monikę Pikułę i Janusza Zadurę, których głosy rozpoznają tysiące. Jednak trudny tekst, nawet wypowiedziany głosami Lei z ,,Gwiezdnych Wojen” czy Rico z ,,Pingwinów z Madagaskaru”, wciąż pozostaje trudnym tekstem. Aktorzy bawią się nim, ale koniec końców chcą to powiedzieć normalnie, po ludzku, po prostu – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

W 2014 roku ING Bank Śląski jako pierwszy bank w Polsce rozpoczął współpracę z językoznawcami na ogromną skalę. W prace zaangażował też swoich klientów – razem z nimi konsultował wzory umów. Uprościł setki pism i dokumentów, przeszkolił swoich pracowników, a powołany wtedy projekt Po prostu żyje do dziś! 

Pracownia Prostej Polszczyzny przyznaje certyfikat prostej polszczyzny firmom i instytucjom za teksty, które spełniają standard prostego języka. Eksperci badają, czy jest to język naturalnej gramatyki i jasnych myśli – bez zawiłego żargonu czy urzędowych zwrotów. ING był pierwszym bankiem w Polsce, który otrzymał takie wyróżnienie.


Więcej o upraszczaniu języka w ING Banku Śląskim na ing.pl/poprostu

 

Tytuł kampanii: ,,Prosty język robi różnicę”

Start kampanii: 24 października 2019

Narzędzia: internet

Kreacja: MOSQI.TO

Media: MullenLowe Mediahub

Spot dostępny w serwisie YouTube: https://youtu.be/AKOoTylkN8c